Koning fiets!

Ik denk dat in de Veldonkstraat, aan het laatste stuk richting in en uit centrum verkeersremmende maatregelen moeten komen. Geef de Astridstraat en de Bruggelandenstraat voorrang van rechts en het is gedaan met racen. Kost niet veel.

De Veldonkstraat is op dit stuk een echte autostrade, zeer gevaarlijk voor fietsers en voetgangers ! Ook kunstmatige verkeersremmers kunnen hier de Johnny's en Marina's tot kalmte manen. ik denk aan versmallingen, asverspringingen, plantenbakken etc. Kleine maatregelen die de leefbaarheid van de straat enorm zouden verbeteren voor de bewoners en de zwakke weggebruikers. Huidig is er op dit laatste rechte stuk van en naar het centrum eerder het idee bij sommigen, dat het een stuk snelweg is, voordat men aan de bochten verderop moet beginnen. En snelheidscontroles op dit stuk zie je hier nooit.
Reacties
  • Karl DR

    ongeveer 5 jaren geleden

    Zolang de politie in onze gemeente onmachtig blijft om daadkrachtig te controleren op snelheid, zullen snelheidsbeperkende maatregelen dode letter blijven. Zone 30-50-70, allemaal goed en wel maar degelijk materiaal om hierop te controleren ontbreekt vandaag de dag nog steeds. De politie is nog lang niet mee met de digitalisering hieromtrent, integendeel. Een zone 30 creëren is mooi doch rijdt niemand aan deze snelheid, niemand! Zelfs niet in een schoolomgeving waar deze snelheid absoluut noodzakelijk is. Durven investeren in degelijk materiaal (eenmalige kost) en herhaaldelijk controleren op dezelfde, gevoelige plaatsen kan de (overdreven) snelheid reduceren. Nu hebben veel chauffeurs, die onze gemeente doorkruisen, het gevoel dat ze hun snelheid moeiteloos kunnen aanhouden. Want er wordt toch haast niet gecontroleerd. Snelheidsboetes zullen vanuit de politiezone brt maar zelden in de bus vallen. Ik spreek van ondervinding.